söndag 9 november 2008

PIF dags!

Jag vann en PIF av Cirrus så nu är det min tur att PIFfa vidare..

Men för att göra det hela lite roligare så ska ni få ge massa namn förslag till våra Koi fiskar =)

Vi har 20 st men endast 5 av dom har namn.
Helst ska det vara nånting Japan inspirerat..men det går bra med annat också då de som redan har namn inte har nånting med Japan att göra, Ghost, Lemon, Impreza, Aiko & BlackEye..och sen hade vi min lilla älskade Kichi som dog.. *sakna*

Nu kanske ni undrar varför vi vill döpa fiskarna..men jag tycker att djur som lever länge förtjänar ett namn..dessa fiskar kan ju leva upp till 70 år..vissa ännu längre..(om man nu ska tro på allt som står skrivet).

Så kom igen nu..den som gett bäst namnförslag eller åtminstone gett oss mest inspiration vinner ett hemligt paket.

Tävlingen pågår fram tills 16/11 så drar jag en vinnare dagarna efter..

Lycka till!!!

4 kommentarer:

LinaLj sa...

Jag älskar namnet Ayya, det är japanskt och betyder full av färg. Passande =)

Camillha sa...

jahaja!
Jag hade nog samma förslag som scrappster men jag kan ju inte japanska och trodde det hette: "Haija"
Men jag tänkte på haj och fisk och japan, så det får väl vara mitt förslag ändå!
Du har ju många fiskar!
Eller varför inte blubb! Eller vad säger man på japanska när man inte får luft under vattnet!??

Mammyo sa...

japanskt hmmm kanske kinesiskt =)))

ying och yang manligt och kvinnligt =)))

kram =)

Cessan sa...

Kom igen nu..mera namn kan ni..det är inte bara 2-3 st som ska ha namn..det är 15 =P