lördag 29 november 2008

Finalen i ScrapIdol

Det blev två utmaningar i finalen

1) Shabby chick fast i egen tolkning..

Då jag inte alls hade grejjer hemma till den stilen så blev det till att improvisera lite + att MiaPuh var så snäll och RAKade en bunt med grejjer.. jätte TACK =)
Men någon riktig Shabby Chick blev det ju inte så jag kallar denna variant för Shabby Cessan istället hehe.
Jag valde att altra en bok som jag gjorde med hjälp av min BIA. Måste ju också påpeka att det var första gången jag testade på att altra dessutom.







2) Freestyle med temat "Simply the best" men ändå jobba efter ett färg schema som man fick välja själv. På sitt kort eller LO skulle det också finnas med nånting som var minst 20 år gammalt men då räknades inte foto.

Jag valde att göra ett kort med en julgransprydnad min mamma haft jätte jätte länge, en ängel.
De gröna papperna är ett och samma, använde både framsida och baksida.
Den bakre valde jag att ha rena och raka kanter fast satte den lite på snedden och det främre skrapade jag kanterna ordentligt på.
Runt det bakre har jag även lagt Frosted Lace Stickles som en ram runt för att framhäva just det pappret då det främre annars tar över all uppmärksamhet.

Min tolkning av Simply the best blev alltså...ju enklare ju bättre och stilrent ska det vara utan en massa plotter. Det är därför vissa av er tycker att kortet ser så naket ut..men det ska vara naket..det var just det som var vitsen ;-)





Så nu fick ni se vad jag gjort i final omgången =)

Inga kommentarer: