onsdag 29 oktober 2008

Äntligen lite Koi och lite sorgligt...

I Lördags hämtade vi våra efterlängtade Koi fiskar.
Vi åkte för att köpa 8 st, 5 till oss själva och 3 till mamma som skulle överaska pappa men vi kom hem med 14 stycken. Dennis körde ner håven 2 extra vändor och skickade med de som kom in i håven helt gratis.
Jag valde ut 2 stycken som jag själv ville ha och Per valde ut 1 som han ville ha..sen pekade vi lite hej vilt bara så att vi skulle få en bra färgblandning.

Och idag hittade jag min ena lilla söta svartvita (med liiite rött) fisk fastklämd bakom filtret död..
Både jag och Per blev ledsna..så jag skickade PM till en kille på ett forum som bor i Västerås för att fråga om han känner till någon i närheten som har yngel hemma..
Och som tur var så hade han det själv..så på Lördag bär det av hem till honom för att se om jag kan hitta någon annan helt speciell Koi som jag gillar.

Här kommer lite bilder på våra söta fiskar..och fisken i bubblan är min fisk som simmat vidare till fiskhimlen.



Inga kommentarer: