tisdag 7 oktober 2008

Min Groda är här....

Idag fick jag en lapp i lådan om ett paket.. en PÅMINNELSE?
Jag har inte ens fått en första avi..blev så arg att jag ringde till posten här i Sala och skällde ut dom ordentligt. JA då fick jag dessutom reda på att dom ska ha vart här och ringt på enligt deras noteringar.. men våran ringklocka fungerar ej och det finns en tydlig lapp på våran dörr om det sa jag. Fick då kommentaren att jag kanske inte hört att dom knackat isf. Nej det är omöjligt sa jag, vi har tre hundar som skäller och ylar så fort någon knackar på dörren..samt gruffar om någon är ens i närheten av dörren. Ja då fick jag snabbt mot kommentaren att jag kanske inte var hemma.. ja men om så var fallet ska det ju finnas en lapp i brevlådan om att jag blivit sökt. Ja de hade jag rätt i men varför fick jag aldrig någon lapp?
Det skulle han undersöka iaf.

Sen passade jag på att klaga över posttjejens hantering av posten här ute..ligger morgontidningen kvar när hon kommer med postan så mosar hon bara ner allting trots att det finns gott om plats att lägga ner posten. Det lär ju ta längre tid att mosa som hon gör än att bara stoppa ner posten.
Ska vi behöva lida för att hon inte får nånting hemma eller? *fniss*
För regnar det ute blir ju både post och tidning fuktiga och går sönder när hon pressar ihop allting till en boll. Försöker man veckla ut tidningen så är den helt oläslig och inte vill hon ersätta för en ny tidning heller.. nej så nu blev gubben på posten helt stum när jag malde på, det är ju lika bra att ta upp allting på en gång.

Så nu antar jag att posten kommer bli ännu mer ihop mosad efter att jag berättat för de andra hur hon behandlar posten här ute.

Men här är en bild på min nya leksak iaf.. Kermit ska han få heta hihi.



Så Kermit har vart i Sverie i 2 veckor utan at jag ens vetat om det.
Så det tar alltså inte mer än 1 vecka att få paket från USA egentligen om nu inte posten här i Sala dummar sig genom att slarva bort avier.

1 kommentar:

Zassarina sa...

Äntligen är lilla grodan här! Vad struligt de va med posten då..Suck..