söndag 7 september 2008

Besök från USA på middag

Ikväll har vi haft middags gäster, Uffe (min systers ex man) och hans flickvän Danger från Seattle var här.



Så hela kvällen blev det en massa prat på engelska och det har jag inte pratat sen jag gick i skolan och då blev det mest de vanliga meningarna typ..detta blev ju väldigt mycket mer invecklat *skratt* men det gick förvånansvärt mycket bättre än vad jag hade trott.

Danger var iaf jätte trevlig och hur goo som helst.
Emmy blev helt galen i både Danger och Uffe.. och hon brukar ju normalt vara väldigt sur och tvär mot just karlar..men även mot helt nya människor..Uffe har hon ju iaf träffat ett par gånger tidigare. Yum blev sotis och skulle ha all uppmärksamhet som vanligt och Alex.. han gick fram och skulle mysa han också konstigt nog.. han som mest brukar hålla sig undan :-)

Middagen bestod av stekt rostbiff till mig, Per och Uffe medans Danger och Victor fick stekt kyckling i min egna vitlöksmarinad och Oliver fick köttbullar. Till detta så hade jag gjort en potatisgratäng med mycket vitlök. Sås till detta blev min rödlöks röra som vi normalt har till grillat kött med kokt potatis men då jag egentligen skulel ha grillat så tog vi såsen till iaf.

Till efterrätt så blev det Pers egna kladdkaka med vaniljglass och kaffe till.

Allting gillades så kvällens middag blev lyckad :-)

Nu ska jag skriva ut detta foto på Danger och Uffe och göra en varsin liten mini LO som dom ska få rama in.. så får vi hoppas att vi hinner träffas innan hon reser hem igen om 1 1/2 vecka. Annars får jag skicka den till henne. Men nästa gång hon kommer till Sverige så ska vi göra om detta igen..fast då är det dom som fixar middag :-D

Inga kommentarer: